مرکز دانلود فایل

بهترین و بزرگ ترین مرجع خرید و فروش فایل

مرکز دانلود فایل

بهترین و بزرگ ترین مرجع خرید و فروش فایل

  • ۰
  • ۰

سیستم قدرت 39 باسه، 10 ماشینه


این فایل که شامل دو فایل وورد ( پروژه و کد شبیه سازی) می باشد برای ارائه پروژه درس دینامیک سیستم های قدرت رشته برق و دروس مربوطه قابل استفاده است.

مقدمه

پایداری سیستم قدرت را می توان به طور کلی آن ویژگی از سیستم قدرت دانست که آن را قادر می¬سازد تا تحت وضع عادی، در حالت تعادل باقی بماند و در صورتی که تحت تاثیر اغتشاشی قرار گیرد، مجدداًحالت قابل قبول متفاوتی را به دست آورد. که امروزه با گسترش شبکه¬های قدرت مساله پایداری از اهمیت ویِژه¬ای برخوردار شده است. ناپایداری در یک سیستم قدرت ممکن است بستگی به ترکیب سیستم و حالت کاری آن به شکل¬های مختلفی بروز کند. ناپایداری دینامیکی سیستم قدرت به دلیل برهم خوردن تعادل بین توان مکانیکی ورودی وتوان الکتریکی خروجی وکمبود گشتاور میرا کننده حاصل می¬شودکه باعث ایجاد نوسانات محلی وبین ناحیه¬ای در سیستم می¬گردد. پایدار سازها(PSS) معمولاً برای میرایی نوسانات مدهای محلی طراحی شده¬اند. ناپایداری که ممکن است اتفاق بیفتد به دو صورت می¬باشد: یکی اینکه زاویۀروتور به علت کمبود گشتاور سنکرون کننده دائماً افزایش یابد و دیگری حالتی که به کمبود توان میرا کننده،نوسان های روتور با دامنۀ در حال افزایش اتفاق افتد. عکس العمل سیستم در مقابل اغتشاش های کوچک، به عوامل چندی از جمله: نقطۀ کار اولیه، قدرت سیستم انتقال و نوع سیستم کنترل تحریک بستگی دارد. برای ژنراتوری که به طور شعاعی به یک سیستم قدرت بزرگ متصل است، ناپایداری در غیاب تنظیم کننده¬های خودکار ولتاژ (AVR)) یعنی با ولتاژ تحریک ثابت)، به علت کمبود گشتاور سنکرون کننده، اتفاق می¬افتد. ناپایداری معمولاً خود را به صورت نوسان¬هایی با دامنۀ در حال افزایش نشان می¬دهد.


برای دریافت کلیک کنید

  • ۹۵/۰۷/۱۲
  • mehdi poorajab

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی